Didaktika a sportovní trénink
TÉMATICKÉ OKRUHY K RIGORÓZNÍ ZKOUŠCE |
Garant: Doc. PhDr. Dušan Tomajko, CSc.
- Současné trendy a koncepce vzdělávání (Bílá kniha, Sorbonnská deklarace, Boloňská deklarace).
- Řídící činnost učitele. Didaktické styly, styly učení.
- Pohybová aktivita a styl života žáků.
- Vytváření postojů k pohybovým aktivitám v průběhu života jedince
- Alternativní pojetí vyučování sportovních her ve školní tělesné výchově.
- Prostředky stimulace pohybového a funkčního rozvoje žáků
- Sociální a psychické aspekty sportu
- Systémové řízení tréninkového procesu. Diagnostika výkonnosti a preskripce pohybového zatížení.
- Nové trendy uplatňované v řízení tréninkového procesu v individuálních sportech a ve sportovních hrách (technologie tréninkového procesu, specifičnosti tréninkových efektů)
Doporučená literatura:
- Dobrý. L. (1988). Didaktika sportovních her (2nd ed). Praha: SPN.
- Elliot, B., & Mester, J. (Eds), (1998). Training in sport: Applying Sport Science. Chichester: John Wiley & Sons.
- Frömel, K., Novosad, J., Svozil, Z. (1999). Pohybová aktivita a sportovní zájmy mládeže. Olomouc: Univerzita Palackého, Fakulta Tělesné kultury.
- Goldberger, M. (1992). The spectrum of teaching styles a pespective for research on teaching physical education in J. phys. Educ. Recr. Dance, 1, 42-46.
- Mareš, J. (1998). Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál
- Mosston, M. (1992). Tug-O-War, No more. Meeting teaching-learning objectives using the spectrum of teaching styles in J. phys. Educ.Recr. Dance, 1, 27-31.
- Národní program rozvoje vzdělávání v České republice. (2001). Praha: Tauris, MŠMT.
- Schnabel, G., Harre, D., & Borde, A. (1997). Trainingswissenschaft: Leistung - Training - Wetkampf. Berlin: Sportverlag.