Rozvojové projekty
Aktivní životní styl dětí a školáků v Olomouckém kraji (2014 – 2015)
ESF; CZ.1.07/1.1.00/53.0020
Projekt Pohyb do škol je zaměřen na rozšíření a obohacení spektra metod a forem výuky v oblasti výchovy a vzdělávání ke zdraví s cílem motivovat žáky základních a středních škol k přijetí zásad zdravého životního stylu jako přirozené potřeby pro život a přispět tak k posílení jejich fyzické i psychické kondice. Hlavní aktivitou projektu je tvorba nového programu pro žáky, který vychází ze dvou zahraničních intervencí (Active Healthy Kids, The Class Moves), které jsou odbornou veřejností ohodnocené jako efektivní z hlediska změny postojů i chování ve prospěch zdravého životního stylu. Navržený program je přizpůsobený českému kulturnímu i historickému prostředí a je v souladu se strategickým dokumentem Zdraví 21 i s nově přijatým dokumentem Zdraví 2020. Hlavním cílem projektu je rozšířit a obohatit spektrum metod a forem výuky v oblasti výchovy a vzdělávání ke zdraví s cílem motivovat žáky základních a středních škol k přijetí zásad zdravého životního stylu jako přirozené potřeby pro život a přispět tak k posílení jejich fyzické i psychické kondice. Mezi dílčí cíle patří zavést do praxe nově vytvořený program pro žáky, který je odbornými organizacemi ohodnocen jako efektivní z hlediska změny postojů i chování ve prospěch zdravého životního stylu. Podpořit aktivity vedoucí k implementaci změn týkajících se podpory zdravého životního stylu a pohybové aktivity včetně aktivní dopravy (chůze a jízdy na kole) ve školních vzdělávacích programech na základních a středních školách prostřednictvím vzdělávání pedagogických pracovníků v dané oblasti. Dále podpořit zavádění nástrojů primární prevence, jejich následnou evaluaci a tvorbu dalších nástrojů primární prevence v souladu s rámcovými vzdělávacími programy ve vzdělávání na základních a středních školách na základě evidence-based dat. Do projektu je zapojeno celkem 47 základních škol v Olomouckém kraji.
Inovace studijního oboru Rekreologie v souladu s požadavky trhu práce (2012 – 2014)
ESF; CZ.1.07/2.2.00/28.0145
Studijní obor Rekreologie připravuje studenty pro uplatnění v oblasti volnočasových a rekreačních aktivit a neobvyklou formou kombinuje jednotlivé aspekty rekreace - cestovní ruch, management rekreace, zážitkovou pedagogiku a podporu zdraví. Cílem projektu je inovovat vybrané studijní předměty na FTK UP, FIM UHK, PdF MUNI a CESA VUT a to v modulech cestovní ruch, management rekreace a zážitková pedagogika. Součástí projektu je provedení hloubkových rozborů zahraničních studijních programů, účast na domácích i zahraničních workshopech a konferencích, zapojení odborníků ze zahraničí do inovací předmětů, rozšíření nabídky předmětů v anglickém jazyce a vzdělávání akademických pracovníků v souvislosti s realizací projektu. Smyslem projektu je přispět ke zvýšení uplatnitelnosti absolventů jednotlivých fakult na trhu práce, projekt je v souladu s dlouhodobým záměrem FTK UP v Olomouci, v projektu je kladen důraz na spolupráci v rámci zapojených univerzit.
Tvorba Národní sítě podpory pohybové aktivity (2011 – 2014)
ESF; CZ.1.07/2.4.00/17.0013
Současná společnost trpí v důsledku nedostatečné úrovně pohybové aktivity, nadměrného energetického příjmu a nezdravé stravy extrémním nárůstem hromadných neinfekčních onemocnění. Projekt je zaměřen na vytvoření Národní sítě podpory pohybové aktivity, která bude základem pro dlouhodobou preventivní práci a boj s těmito onemocněními v České republice. Součástí projektu jsou zahraniční a domácí stáže studentů a akademických pracovníků, organizace a účast na seminářích, workshopech a konferencích, vytvoření kanceláře projektové podpory, vzdělávání akademických pracovníků v oblasti vzájemné spolupráce, přenosu znalostí, informací a tvorby sítí a tvorba tematických publikací a webové databáze. Projekt přispěje k vzájemné spolupráci mezi univerzitami a vysokými školami, veřejnou správou, soukromými firmami, výzkumnými a neziskovými organizacemi. Projekt je zaměřen rovněž na spolupráci se zahraničím.
Inovace předmětu Pedagogicko-psychologické aspekty pohybové rekreace (2014)
FRUP_2014_2_079
Cílem projektu je pořízení elektronického vybavení a absolvování výcvikového programu v metodě Video trénink interakcí (VTI) a jejich aplikace do výuky tohoto předmětu a implementace do kinantropologického výzkumu. Dílčím cílem je rozšířit výuku v cizím jazyce. Elektronické přístroje a metoda VTI bude aplikována do předmětu Pedagogicko-psychologické aspekty pohybové rekreace (PARE a KPARE). Inovace předmětu je dále zaměřena na zvýšení efektivity a atraktivity výuky ve formě simulačních seminářů s cílem rozvíjet teoretické znalosti na základě praktické činnosti a současně dovednosti pro práci s lidmi.
Projekt EGS - Uplatnitelnost absolventů studijních oborů FTK na trhu práce (2013 – 2015)
539680-LLP-1-UK-ERASMUS-EQR
Cílem projektu EGS (zaměstnatelnost absolventů sportovních oborů) je zlepšit vyhlídky na zaměstnání u absolventů sportovních oborů v následujících zemích Evropské unie: Spojené království, Španělsko, Francie, Řecko, Německo a Česká republika. Partnery projektu jsou vysoké školy a zaměstnavatelé. Cílem projektu je zlepšení příležitostí pro zaměstnávání absolventů sportovních oborů v rámci Evropské unie a poskytnout zaměstnavatelům příležitost podílet se na tvorbě studijních osnov. V rámci projektu budou realizovány tyto dílčí aktivity:
1. Provedení analýzy potřeb zaměstnavatelů, absolventů a vysokoškolských institucí.
2. Vytvoření formální komunikační sítě mezi zaměstnavateli a vysokoškolskými institucemi prostřednictvím formálních setkání v průběhu 18 měsíců (leden 2014 - červen 2015) v každé z výše uvedených šesti zemí.
3. Tvorba dvou příruček – jedné pro zaměstnavatele a jedné pro vysokoškolské instituce. Tyto příručky budou obsahovat návrhy, doporučení a příklady dobré praxe pro zaměstnavatele a vysokoškolské instituce za účelem zlepšení
zaměstnatelnosti absolventů v oblasti sportu.