Studium a praxe | 1999 – 2004 Aplikovaná tělesná výchova (magisterské studium a vzdělání prezenční forma) 2003 – 2004 Učitelství tělesné výchovy pro střední školy (nástavbové studium) 2002 – 2006 Rekreologie – pedagogika volného času (bakalářské studium, kombinovaná forma) 2005 Státní základní jazyková zkouška (Státní jazyková škola v Brně) 2005 – 2011 Doktorandské studium obor kinantropologie, specializace na aplikované pohybové aktivity (kombinovaná forma)
1999 Vychovatel v ÚSP pro mládež 2001 – 2006 Hlavní vedoucí ozdravných pobytů pro děti a mládež 2005 – dosud Odborný asistent na katedře APA, FTK UP v Olomouci 2001 – dosud Realizátor mnoha jednodenních i vícedenních integrovaných i segregovaných akcí s akcentem na pohybové aktivity pro různé skupiny klientů – bez speciálních potřeb, s mentálním postižením, zrakovým postižením, sluchovým postižením, tělesným postižením, s hluchoslepotou. 2001 – dosud Lektor řady vzdělávacích akcí se zaměřením na pohybové aktivity pro všechny – Paralympijské školní dny, Celostátní vzájemná výměna zkušeností, ...“Tak to učím já“..., TěloOlomouc, další vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti integrace do školní tělesné výchovy. |
Kurzy a licence
| Trenér fotbalu (B), trenér atletiky (3. třída), trenér sitting voleyball (C), licence rozhodčí atletiky (3. třída), trenér basketbalu (B), instruktor Českého hnutí speciálních olympiád, instruktor školního lyžování, kurzy - vodní turistika, nízké lanové překážky, Lipnický kurz zážitkové pedagogiky, kurz hlavního vedoucího ozdravných pobytů pro děti a mládež |
Vybrané recenzované publikace nebo manuskripty v tisku (v chronologickém pořadí). | Ješina, O., & Kudláček, M. (in press). Aplikované pohybové aktivity v integrované školní tělesné výchově (2). Tělesná výchova a sport mládeže. Ješina, O., & Kudláček, M. (in press). Modifikace pohybových aktivit pro participaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením v integrované školní tělesné výchově. Speciální pedagogika. Ješina, O., & Kudláček, M. (2009). Aplikované pohybové aktivity v integrované školní tělesné výchově (1). Tělesná výchova a sport mládeže, 74 (2), 15–19. Ješina, O., & Kudláček, M. (2008). Životní způsob a enviromentální faktory ovlivňující vztah jedinců romského etnika k tělocvičným aktivitám. Tělesná kultura, 31(2), 39-57. Ješina, O., Janečka, Z. et al. (2008). Aplikované pohybové aktivity v zimní přírodě II. Olomouc: UP v Olomouci. Kudláček, M., & Ješina, O. (2008). Integrace žáků s tělesným postižením do školní tělesné výchovy. Olomouc: UP v Olomouci. Kudláček, M., Ješina, O., Machová, I., & Truksová, M. (2008). Paralympijský školní den. Olomouc: UP v Olomouci. Kudláček, M., Ješina, O., & Štěrbová, D. (2008). Integrace žáků s tělesným postižením v kontextu školní tělesné výchovy. Speciální pedagogika, 18(3), 232-239. Kudláček, M., Ješina, O., Štěrbová, D., & Sherrill C. (2008).The nature of work and roles of public school adapted physical educators in the United States. EUJAPA, 1(2), 45-55. Janečka, Z., Ješina, O. et al. (2007). Vybrané outdoor aktivity jinak zrakově disponovaných osob v letní přírodě. Olomouc: UP v Olomouci. Ješina, O. (2007). Aplikované pohybové aktivity v zimní přírodě. Olomouc: UP v Olomouci. Karásková, V., & Ješina, O. (2007). Pobyt dětí s lehkým mentálním postižením v letní přírodě. Olomouc: UP v Olomouci . Kudláček, M., Ješina, O., Machová, I., & Válek, J. (2007). Aplikované pohybové aktivity pro osoby s tělesným postižením. Olomouc: UP v Olomouci. OBD |