Tyto stránky jsou zastaralé a nepředstavují aktuální webovou prezentaci Univerzity Palackého.
Pokud jste sem zabloudili omylem, aktuální web je https://ftk.upol.cz/.
Portál  |  STAG  |  e-mail
English
Fakulta tělesné kultury UP

Návrh a evaluace diagnostické jednotky v tělesné výchově se zaměřením na tělesnou zdatnost

Garanti

Mgr. Roman Cuberek, Ph.D.
Mgr. Lukáš Rubín

Řešitelský tým

Bc. Lada Dušková; Bc. Marcela Pospíšilová

Poskytovatel financí

Univerzita Palackého, Interní univerzitní grant (IGA:  FTK_2013_014)

Doba trvání projektu

2013–2014

Cíle

Hlavním cílem projektu je sestavit komplexní diagnostickou jednotku tělesné výchovy se zaměřením na tělesnou zdatnost (dále jen diagnostická jednotka) u adolescentů.

Dílčí cíle:

  1. Vymezit obsahovou náplň dílčích procesních celků v rámci diagnostické jednotky spolu s návrhem standardního materiálního zabezpečení;
  2. Stanovit standardní organizační strukturu průběhu diagnostické jednotky společně s návrhem standardních klíčových pokynů;
  3. Ověřit realizovatelnost diagnostické jednotky;
  4. Provést korekci obsahových i organizačně strukturálních limit diagnostické jednotky.

Realizace

Design: Data budou získávána prostřednictvím dotazníkového šetření a přímého pozorování diagnostických jednotek realizovaných v hodinách TV na středních a základních školách (viz věkové vymezení v cíli práce). V projektu je plánovaná spolupráce s 10 základními (druhý stupeň) a 10 středními školami v České republice. Předpokládáme takto ověření diagnostických jednotek ve 160 hodinách TV (v každém ročníku jedna jednotka v hodině TV dívek a jedna jednotka TV chlapců). Počet jednotek koresponduje s nutností eliminovat vliv faktorů ovlivňujících průběh diagnostické jednotky (především vliv prostředí a učitele), a to jejich dostatečnou variabilitou.
Dotazníkové šetření: Budou sestaveny dva (dle obsahového zaměření pro žáky a pro učitele diagnostické jednotky) nestandardizované dotazníky umožňující sběr dat nutných ke kriteriálnímu hodnocení diagnostické jednotky v rámci ověřování výzkumných hypotéz (viz výše). Dotazníky budou distribuovány před zahájením diagnostické jednotky a vyplněny ihned po ukončení. Čas nezbytný k vyplnění dotazníku učitelem i žáky nepřekročí 5 minut.
Pozorování: V průběhu realizace diagnostické jednotky budou zaznamenávány četnosti výskytu jevů odpovídajících kriteriálnímu hodnocení jednotky. Pozorování bude realizovat řešitel studie formou čárkovací metody do připraveného formuláře (v elektronické podobě).

 

Zpět

Zpravodajství z UP
Stránka aktualizována: 11. 06. 2015, Lukáš Jakubec