Pohybově přátelské školní postředí jako faktor podpory pohybově aktviního a zdravéhoživotního stylu6-12letých dětí
Řešitelé
Doc. Mgr. Erik Sigmund, Ph.D.
Mgr. Dagmar Sigmundová, Ph.D.
Mgr. Romana Šnoblová
Pregraduální studenti
Bc. Hana Poláková, Bc. Petra Chromá, Bc. Magda Kubíková, Bc. Filip Prášek, Bc. Lenka Schauerová, Bc. Michal Vorlíček, Bc. Monika Vrbová
Zahraniční konzultanti
Dr. Dorota Groffik (AWF in Katowice, Poland), Dr. Kristine De Martelaer (Vrije Universiteit in Brussel, Belgium
Poskytovatel financí
Univerzita Palackého, Interní univerzitní grant (IGA:FTK_2012_003)
Doba trvání projektu
2012-2013
Cíl
Hlavním cílem projektu je popsat a přístrojovým monitoringem pohybové aktivity vysvětlit determinanty a koreláty pohybově přátelského školního prostředí pro podporu utváření zdravého a aktivního životního stylu dětí mladšího školního věku. Dílčím cílem bude ověřit možnost monitorování pohybové aktivity a fyziologického zatížení dětí mladšího školního věku pomocí multifunkčního přístroje ActiTrainer v podmínkách českých základních škol.
Realizace
Výběr základních škol a organizací pro účast na projektu je záměrný, náhodná bude volba jednotlivých tříd. Faktorem záměrného výběru škol a organizací je snaha o realizaci extrakurikulární PA v pohybově vstřícném prostředí a ochota účastnit se na projektu. „Pohybově přátelský“ školní režim zahrnuje např. využívání prostor školní tělocvičny, hřiště a koridorů k pohybovému hraní o přestávkách a volných „obědových“ hodinách nebo přímo realizaci jedné delší pohybové přestávky v rámci školního vyučování. Dále může zahrnovat orientaci školní družiny na pravidelné provádění PA nebo realizaci školních kroužků s pohybovým obsahem (pohybový, taneční, florbalový apod.). Na každé z vybraných škol budou monitorovány minimálně dva dny běžného školního režimu obsahujícího alespoň jednu vyučovací jednotku tělesné výchovy, spolu se standardně provozovanou PA o přestávkách či ve volné hodině, v družině a školních kroužcích.